Film reklamowy jest to bardzo korzystny sposób promocji zarówno samej firmy jak i wytwarzanych przez nią produktów i usług. Ten sposób promocji polega na zaprezentowaniu takiego filmu w przerwie między programami telewizyjnymi. Taka reklama jest efektywna jeśli film reklamowy oparty jest na niepowtarzalnym pomyśle i bardzo starannie zrealizowany.
Taki film powinien zainteresować widza telewizyjnego tak, żeby jego przesłanie zapamiętał. Taki widz telewizyjny będąc w sklepie kupi produkt określonej w filmie marki. Na przykład kupi proszek do prania marki określonej w filmie reklamowym. Przypomniała mi się moim zdaniem wspaniała reklama telewizyjna sprzed wielu lat: „Ojciec prać? ( Wyjaśnienie: To zawołanie pochodzi z „Potopu” Henryka Sienkiewicza: Tam synowie Kiemlicza pytają ojca, czy rozpocząć bitwę z przeciwnikami właśnie odezwaniem: „Ojciec prać?”)
Filmy reklamowe dla firm mogą być różne: filmy produktowe; filmy korporacyjne; filmy przeznaczone do prezentacji na spotkaniach biznesowych; filmy animowane; filmy na Instagram; spoty reklamowe.
Filmy produktowe objaśniają przyszłych odbiorców: Jak działa nowy produkt? Jakie korzyści będzie miał przyszły odbiorca korzystając z nowego produktu?
Film korporacyjny prezentuje daną firmę potencjalnym inwestorom i pracownikom. Film taki zachęca potencjalnych inwestorów do kupowania akcji firmy, która debiutuje na giełdzie papierów wartościowych. Jeśli chodzi o pracowników, zachęca ich, aby poznali firmę w której są zatrudnieni i identyfikowali się z nią.
Filmy przeznaczone do zaprezentowania się firmy na spotkaniach biznesowych potencjalnym kontrahentom. Udane zaprezentowanie się firmy zachęci potencjalnych kontrahentów do kupna produkowanych przez firmę produktów lub świadczonych usług.
Jedną z form prezentacji firmy może być film animowany. Są różne rodzaje animacji: wycinankowa, rysunkowa, przedmiotowa nazywana jest też lalkową
Inną formą prezentacji firmy może być film prezentujący ją na przykład na Instagramie lub innych portalach społecznościowych. Przecież na portalach społecznościowych firmy mogą znaleźć niezmierzony rynek zbytu dla swoich produktów lub usług. A to oznacza dla firm wielką szansę na rozwój i ciągły wzrost dochodów.
Jako spot reklamowy najbardziej znany jest ten prezentowany w telewizji. Taki filmik reklamowy trwa 30 sekund lub krócej. Pojawia się w telewizji w czasie przerw między programami telewizyjnymi lub w trakcie ich trwania.